tisdag 26 november 2013

Nya skridskor blir gamla!


 Hejsan!
När jag letade fram kartongen med barnens skridskor, stötte jag även på mina gamla konståkningsskridskor jag hade på skolans gympa lektioner (många år sedan!). Tyvärr så passar dom inte längre....så vad ska man hitta på med dom då?


 Varför inte piffa till dem lite! Använda skridskorna till en vinterdekoration!


 Med lite Chalkpaint färg från Annie Sloan (Verisalles)  en del av en text från Graphic Fairy, lite mörk vax och kaffedoppade snören. Spets som limmats fast i skaftet. De ordinära skridskorna förvandlades till en sekelskiftesdröm.


Lite granris i och två silvriga små stjärnor. Dessa är nu värdiga en riktig isprinsessa eller hur?

Ha nu en bra Tisdag
Kram
Anneli

2 kommentarer:

  1. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Wow så mycket fint, älskar dina skridskor <3 Nu följer jag dej, så hittar jag hit fler gånger.

    Önskar dej en fin kväll
    Kram
    /Margaretha

    SvaraRadera
  2. Men så snyggt det blev! Man kan liksom inte fatta att det är samma skridsko där från början och sedan slutresultatet. Det där gillade jag verkligen! /Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!